Ei mulla oikeastaan mitään kirjoitettavaa ole. Tylsyyttäni tulin tänne kuulumisiani kertomaan. Tänään oli koulussa paritansseja, mutta menin kaverini kanssa kävelemään, koska hän on lestaadiolainen, eikä saa tanssia. Inhoan paritansseja. Ei siinä tanssimisessa mitään ole, mutta on inhottavaa, kun lopuksi on poikien tai tyttöjen haku. Poikien haussa ei mitään. Ihan sama kuka tulee hakemaan, mutta tyttöjen haku on inhottava. Heti joku poika saa käsityksen, että pidän hänestä tai jotain muuta. Viimeksikin hain poikaa, joka oli viimeisten joukossa vielä (kaikki tytöt juoksivat hakemaan jonkun) ja heti seuraavalla kerralla kun oli poikien haku, niin tuo sama poika tuli hakemaan minua. Ehkä se ajatteli, että ei ole noloa hakea mua, kun mä kerta olen jo hakenut sitä. Huoh, haluaisin tanssia muidenkin kanssa. Sitäpaitsi se tanssiminen ei ole edes mitään tanssia. Pojat ei edes yritä.

Englannissa piti tehdä kirjoitelma 45 minuutissa, jossa on 120-200 sanaa. Aiheena joko unelma ammatti, tai joku, ketä ihailee (esim. laulaja, näyttelijä, bändi, kirjailija tms.). Minä kirjoitin unelma ammatista. Kirjoitin kirjalijasta. Ensin ajattelin tehdä psykiatrista, mutta se on aika vaikea sanastollisesti. Kirjailijan ammatista haaveilin ala-asteella, joten tein siitä. Helpompaa sanastoa. En siltikään tiedä, miten se oikein meni. Kai jonkun kasin saan. Toivottavasti. Kiitettävä olisi kiva, mutta olen melko varma, etten sellaista numeroa tule saamaan. Kielioppiasiat on varmasti päin mäntyä sun muut artikkelit. Toivottavasti opettaja tajuaa edes, mitä tarkoitin milläkin.

Sain käsitöissä tänään vauvan neuletakin valmiiksi. Paremminkin olisi voinut mennä, mutta kyllä siitä kiitettävä tulee. Harmittaa, kun en neulomis vaiheessa tajunnut joitakin kohtia, miten olisi voinut tietyt asiat tehdä, että siitä olisi tullut parempi. No, kyllä se kai näinkin menee, mutta ei sieltä kyllä ihan kymppiä tule, mitä tietenkin aluksi lähdin tavoittelemaan. Keväällä teen varmaan yhden sisustustyön, mutta en omaa asua ollenkaan, vaikka pitäisi. Tein nimittäin viime vuonna itselleni mekon, joten uudestaan oman työn tekeminen tuntuu toistamiselta. Vaikka toisaalta voisin tehdä erilaisen asun tällä kertaa. Naurattaa, kun yksi kässäryhmässä on saanut syksyn aikana aikaiseksi yhden ainoan sukan. Sillä tuleekin olemaan ongelmia kevään kanssa, kun pitää saada kaksi työtä puolessa vuodessa, kun on saanut puolen vuoden aikana yhden sukan neulottua. Onneksi minä en ole kuitenkaan täysin saamaton.

Koop voitti sitten idolsin 2008. Annasta minä enemmän tykkäsin, mutta oli se Koopkin ihan hyvä. Aika hassua, että Koop voitti annan ihan sata nolla. Sai 70% äänistä. Luulisi, että olisi edes vähän tasaisempaa ollut äänestys, mutta jossain takaraivossa mä tälläistä vähän odottelinkin, joten ei tullut ihan yllätyksenä. Toisaalta se, kumpi idolsin voitti on mulle ihan yksi hailee, koska molemmathan sen levityssopimuksen saa ja todellinen suosiohan katsotaan vasta nyt. Kuinka kauan nuo kaksi pysyvät korkealla, vai pysyvätkö ollenkaan. Onhan se aikaisemminkin nähty, että toiseksi tullut on menestynyt idolsin jälkeen paremmin. Anna Abreu on suositumpi kuin Ari Koivunen. Samoin Katri Ylander on suositumpi kuin Ilkka Jääskeläinen. Saa nähdä miten käy Annan ja Koopin suhteen. Ainut idolsin voittaja, joka on todella pysynyt korkealla on Hanna Pakarinen. Hän jos kuka on ehtinyt jo euroviisuihinkin. Kaikkien ohjelmat alkavat loppumaan näin ennen joulua. Kohta ei ole enää mitään telkkarista katseltavaa. No ehkä niin on ihan hyvä.

Kiiruhda, kiiruhda ovelleni
Tuo mulle viesti tytöltäni
Tuo mulle jotain, mistä pitää kiinni
(Egotrippi - Posteljooni)