Pari päivää jäi välistä. En ole ehtinyt koneelle ollenkaan kokeiden takia. Torstaina eli eilen oli äikän koe. Se meni ihan suht koht hyvin. Numeroa vain odotellessa. Ruotsin koe meni myös ihan hyvin, mikä oli taas tänään. En mennyt näyttikseen eilen, koska olin kipeä, joten sain sitten senkin ajan käyttää lukemiseen. Ja kun oikeasti noihin kielikokeisiin panostaa ja lukee, niin heti tuli onnistunut olo. Olin tehtävistäkin opetellut sanoja, enkä pelkästään sanaston sanoja ja tehtävän sanojahan siellä sitten pari kappaletta oli ja olin yksi harvoista, joka niitä tiesi. No, luin kokeeseen siksi aika paljon, että saisin numeroksi vähintään 9½. Kuuntelu tosin on vielä ensi viikolla ja se vähentää pisteitä reippaasti. Mä olen surkea kuuntelussa. Mutta 9½ olisi tosi kiva saada, koska siitä sais todistukseen 10. Mutta niin kuin sanoin, kuuntelu vie pisteitä.

Piti mennä yhdelle kaverille tänä iltana katsomaan elokuvaa ja syömään herkkuja, mutta en sitten päässytkään. Äiti oli luvannut, että Roosa saa mennä kaverilleen yöksi, joten mun piti pitää huolta koirista, koska äiti piti pikkujoulut. Roosa on muutenkin aina kavereillansa ja mä olen aika usein vain kotona, joten ärsyttää, kun nyt kerrankin olisin halunnut mennä kaverille, niin ei kun Roosa oli jo sopinut asiat näin. Piti sitten sekin juttu perua. Toivottavasti kaveri ei pahastunut. Aina tälläsissä tilanteissa pelottaa, että se suuttuu.

No tylsä ilta mulla on kaiken kaikkiaan ollut. Olin mummulla, vein koiria ja tulin kotiin kymmenen aikaan, kun äidillä täällä pikkujoulut käynnissä. No nyt ne alkaa olla loppu, kun viimeiset vieraat lähti äskön pois. Tälläinen tämä perjantai. Toivottavasti huomenna on kiva päivä. :)